HomeVerkstad

Verkstad

Boka service, reparation eller beställ reservdelar

Om du har en Triumph hoj och behöver service eller reparation går du vidare till vår tjänst för Triumph via knappen, annars fyller du i formuläret nedanför gällande andra märken.

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.

Vi arbetar främst med våra märken Triumph, Indian, Honda, Vespa, Zero samt Harley-Davidson. Detta gäller även försäkringsuppdrag. Vid varje service får du givetvis en stämpel i serviceboken som visar att ditt fordon är väl omhändertaget. 

Verkstadsarbeten på våra mopedmärken Peugeot, Rieju och Yadea utförs av vår samarbetspartner STGM. Du bokar tid direkt hos dem på service@stgm.se eller telefonummer 0510-23547. Detta gäller såväl service som skadeärenden, reparationer och garantiärenden. De tillhandahåller även reservdelar.

Vi tar emot allt ifrån rena servicejobb via skadereparationer, motorrenoveringar, ombyggnad till programmering av styrenheter (bränsle tändning, elektronisk fjädring, traction control, slide Control mm). På en yta av ca 300 kvm huserar våra tekniker i en modern miljö. Vi arbetar med framtidens tekniker och vi har en ständig hunger på att lära oss mer!

Det kan vara svårt att nå oss på telefon under högsäsong, använd formuläret eller mejla på verkstad@mckonsult.se, så svarar vi eller ringer upp dig så fort vi kan. Ange ALLTID ditt regnr i din kontakt med oss! Vi försöker svara i telefon 10-17 vardagar på 0510-24035

Varmt välkommen med dina bokningar & funderingar!

Bra att tänka på

Boka i tid! På våren har vi ofta lång kö till verkstaden, så boka service tidigt. När du köper ett nytt fordon kan det vara läge att boka första service redan när du hämtar ut den.  Boka gärna in service och arbeten på hösten, då väntetiderna är kortare och det är även en fördel för hojen att stå med nya oljor under vintern.

När du lämnar in din hoj till oss
  • Parkera på märkta platser vid staketet mot stora leden.
  • Glöm ej servicebok
  • Ta kontakt med kundmottagaren så att alla dina uppgifter finns.
  • Meddela om det är något speciellt du tänker på inför service & rep. Vid felsökning kan minsta lilla iakttagelse av dig underlätta jobbet & förkorta tidsåtgången.
  • Lämna nycklar och eventuell fob till kundmottagaren
Vid försäkringsärenden
  • Anmäl skadan hos ditt försäkringsbolag och invänta skadenumret.
  • Ta med skadesvaret när du lämnar in din mc för skadebesiktning. Vi gör en kalkyl på kostnaden på reparationen av ditt fordon, och efter vi fått godkänt att av ditt bolag så beställs delarna och reparationen påbörjas. 
  • Är det mindre kosmetiska skador kan man oftast fortsätta köra på hojen efter skadebesiktningen.
  • Vi meddelar dig så fort motorcykeln är klar och när du hämtar ditt fordon betalar du även eventuell självrisk till verkstan.